28.12.2011.
Обавештење у вези са пружањем јавно доступних телефонских услуга преко јавне фиксне телефонске мреже
Републичка агенција за електронске комуникације (у даљем тексту: Агенција) обавештава операторе који желе да пружају јавно доступну телефонску услугу преко јавне фиксне телефонске мреже по режиму општег овлашћења, да је потребно да испуне услове из Закона о електронским комуникацијама („Службени гласник РС“,број 44/10, у даљем тексту: Закон) и услове који су прописани општим актима Агенције, а који се нарочито односе на:
• јавну телефонску мрежу и пружање јавно доступне телефонске услуге и неопходност да исте буду у сагласности са одговарајућим препорукама Међународне уније за телекомуникације (ITU) E.164, G.101, G.105, G.107, и другим препорукама из ових области, Законом и општим актима Агенције, којима су прописани параметри квалитета јавне говорне услуге у јавној телефонској мрежи (време успостављања услуге, број кварова по приступном воду, просечно време отклањања квара, проценат неуспешних позива, време одзива за остале услуге, време за решавање приговора на рачун и др.);
• доступност бројева из националног и међународног плана нумерације, односно потребу добијања географске нумерације;
• обавезу оператора да изврши међуповезивање са осталим домаћим и иностраним операторима и својим корисницима обезбеди да упућују и примају позиве према и од бројева из националног и међународног плана нумерације;
• приступ хитним службама;
• безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга;
• квалитет услуга;
• заштиту крајњих корисника;
• посебне техничке и организационе услове (уређаје и програмску подршку), за тајност електронских комуникацијa, законито пресретање и задржавање података.
Поред претходно наведених, будући оператори имају такође и обавезу да испуне захтеве из чланова 112. (Рачун са детаљном спецификацијом), 114. (Контрола трошкова), 115. (Идентификација позива) и 116. (Злонамерни или узнемиравајући позиви) Закона о електронским комуникацијама.
• јавну телефонску мрежу и пружање јавно доступне телефонске услуге и неопходност да исте буду у сагласности са одговарајућим препорукама Међународне уније за телекомуникације (ITU) E.164, G.101, G.105, G.107, и другим препорукама из ових области, Законом и општим актима Агенције, којима су прописани параметри квалитета јавне говорне услуге у јавној телефонској мрежи (време успостављања услуге, број кварова по приступном воду, просечно време отклањања квара, проценат неуспешних позива, време одзива за остале услуге, време за решавање приговора на рачун и др.);
• доступност бројева из националног и међународног плана нумерације, односно потребу добијања географске нумерације;
• обавезу оператора да изврши међуповезивање са осталим домаћим и иностраним операторима и својим корисницима обезбеди да упућују и примају позиве према и од бројева из националног и међународног плана нумерације;
• приступ хитним службама;
• безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга;
• квалитет услуга;
• заштиту крајњих корисника;
• посебне техничке и организационе услове (уређаје и програмску подршку), за тајност електронских комуникацијa, законито пресретање и задржавање података.
Поред претходно наведених, будући оператори имају такође и обавезу да испуне захтеве из чланова 112. (Рачун са детаљном спецификацијом), 114. (Контрола трошкова), 115. (Идентификација позива) и 116. (Злонамерни или узнемиравајући позиви) Закона о електронским комуникацијама.