02.06.2023.
Rezultati benčmarka ekspres usluga u Republici Srbiji
Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) je, u periodu od oktobra do decembra 2022. godine, sprovelo uporedno merenje i analizu (Benchmarking) parametara kvaliteta ostalih poštanskih usluga (ekspres usluga) nad 5 poštanskih operatora značajne tržišne snage, kroz 4 osnovna kriterijuma i 13 odgovarajućih podkriterijuma.
Osnovni cilj sprovedenog merenja je da se korisnicima pruži uvid u kvalitet obavljanja ekspres usluga u Republici Srbiji, zatim da se operatorima posredno ukaže na eventualne „slabije tačke“ u procesu pružanja usluga, kao i da ovi uporedni rezultati doprinesu podsticanju konkurencije na ovom tržištu, odnosno unapređenju kvaliteta usluga.
Od predstavljenih rezultata istraživanja izdvajamo sledeće:
- Prosečno vreme prenosa ekspres pošiljaka u Srbiji je 1,16 dana;
- Prosečno vreme potrebno za uspostavljanje komunikacije sa operatorom Call centra, prilikom zahteva za preuzimanje pošiljke na adresi, je 16 sekundi
- Prosečno vreme od podnošenja zahteva za preuzimanje pošiljaka do dolaska kurira na adresu je 3 sata i 47 minuta;
- 15,57% zahteva za preuzimanje pošiljaka nije realizovano (odbijeno odmah prilikom poziva Call centra ili kurir nije došao da preuzme pošiljku);
- 87,29% pošiljaka uručeno u roku od 1 dana;
- 0,18% pošiljaka je imalo vreme prenosa duže od 5 dana;
- 0,18 % pošiljaka je izgubljeno.
Merenje i analiza kvaliteta ekspres usluga je aktivnost koja je definisana Akcionim planom za realizaciju Strategije razvoja poštanskih usluga u Republici Srbiji za period 2021-2025, kao jedna od mera za unapređenje konkurentnog tržišta i predstavlja novinu na tržištu poštanskih usluga Republike Srbije.