Обавезна регистрација припејд бројева

06.11.2024

Закон о електронским комуникацијама у оквиру члана 158. прописује да је, пре почетка пружања услуге са плаћањем унапред (prepaid), преко јавне мобилне комуникационе мреже, пружалац услуге (оператор) дужан да изврши регистрацију крајњег корисника. Та обавеза се односи на регистрацију свих крајњих корисника који користе услугу са плаћањем унапред (припејд), укључујући и корисникe који су почели да користе услугу пре почетка примене овог члана, односно подзаконског акта којим се ближе уређују технички услови за регистрацију.

Водећи рачуна о заштити интереса крајњих корисника у делу омогућавања несметаног коришћења припејд услуга мобилне телефоније, РАТЕЛ подсећа кориснике на неопходност регистрације бројева телефона код пружаоца услуге (оператора), најкасније до 10. фебруара 2025. године.

Посебна напомињемо да ће пружаоци наведених услуга нерегистрованим припејд корисницима који се до овог рока не региструју, обуставити пружање услуге, односно услуга им након наведеног рока неће бити доступна. Тачније, након истека рока за регистрацију нерегистрованим припејд корисницима биће обезбеђена само примерена количина саобраћаја потребна за онлајн регистрацију и позиве ка хитним службама, и то у периоду од наредних 90 дана, односно најкасније до 10. маја 2025. године. Након протека тог рока, сви нерегистровани припејд бројеви биће деактивирани.

Што се тиче самог поступка, регистрација физичких лица подразумева достављање следећих података: име и презиме, додељени претплатнички број и један од следећих података: јединствени матични број грађана, евиденциони број странца, број личне карте или број путне исправе, док су за правна лица потребни следећи подаци: назив правног лица, матични број правног лица и додељени претплатнички број.

Пружаоци припејд услуга омогућавају регистрацију припејд бројева онлајн или лично у пословницама широм земље, а за све даље информације и детаље о регистрацији препоручујемо корисницима да се директно обрате свом изабраном оператору.