Поштанске услуге
Надлежност Регулатора у области поштанских услуга у Републици Србији је да обавља следеће послове и задатке:
- прописује услове и начин обављања поштанских услуга, прописује параметре квалитета за обављање поштанских услуга, прописује минимални квалитет у обављању универзалне поштанске услуге и прати њихову примену
- даје сагласност на Опште услове за обављање поштанских услуга које доносе поштански оператори
- даје сагласност на поштарину за универзалну поштанску услугу осим резервисаних поштанских услуга
- даје сагласност на ценовник осталих поштанских услуга свим поштанским операторима
- прописује ближе услове за издавање дозвола поштанским операторима
- издаје и одузима лиценце поштанским операторима за обављање универзалне поштанске услуге
- издаје и одузима одобрења поштанским операторима за обављање осталих поштанских услуга
- води регистар издатих дозвола поштанским операторима и обезбеђује јавни приступ истом
- утврђује висину трошкова за издавање дозвола и висину годишње накнаде за обављање поштанских услуга, као и рокове за измирење обавеза плаћања
- прати да ли се поштански оператори придржавају услова садржаних у издатим дозволама, а у случају повреда тих услова или одредаба Закона о поштанским услугама, предузима мере из своје надлежности
- одређује тарифне ставове за универзалну поштанску услугу
- уређује начин вођења одвојеног рачуноводства и провере веродостојности и објављује извештаје о усклађености вођења рачуноводственог раздвајања од стране јавног поштанског оператора,
- утврђује начин и услове приступа поштанској мрежи јавног поштанског оператора и води регистар закључених уговора
- доноси и друга подзаконска акта у складу са законом којим се уређује област поштанских услуга
- предузима мере у циљу унапређења конкуренције на тржишту поштанских услуга
- прати рад поштанских оператора по примедбама, односно приговорима корисника
- посредује у вансудском решавању спорова између корисника и поштанских оператора;
- врши стручни надзор над радом поштанских оператора
- прати развој у области поштанских услуга прикупља информације, формира и одржава базу података од значаја за област поштанских услуга и редовно објављује податке
- учествује у раду међународних организација и институција у својству националног регулаторног тела у области поштанских услуга
- обезбеђује јавност у раду
- обавља и друге послове утврђене законом
Област поштанских услуга у Србији уређена је:
- Законом о поштанским услугама ("Службени гласник РС", бр: 77/19)
- Законом о потврђивању аката Светског поштанског савеза ("Службени гласник РС", бр. 42/09, 10/14, 12/18)
- Стратегијом развоја поштанских услуга у Србији ("Службени гласник РС", бр: 101/2007, 43/2013, 84/2017,)
- Правилником о условима за отпочињање делатности поштанских услуга ("Службени гласник РС", бр. 51/10)
- Правилницима Регулатора.
Адреса на коју се Регулатору доставља пошта је:
Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ)
Сектор за поштанске услуге
Палмотићева 2
11103 Београд ПАК 106306
Е-mail:
postanskotrziste@ratel.rs
Радно време: 07.30-15.30, радним данима