Postupanje po prigovorima pretplatnika, odnosno korisnika na operatore elektronskih komunikacija

24.10.2022

Povodom povećanog broja prigovora na operatore elektronskih komunikacija upućenih RATEL-u u vezi sa izmenom uslova ugovora, odnosno specifikacije usluga (sadržaja paketa), RATEL obaveštava pretplatnike da je članom 107. Zakona o elektronskim komunikacijama propisana obaveza operatora elektronskih komunikacija da pretplatnika, najmanje mesec dana unapred, obavesti na pogodan način o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i o pravu pretplatnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen.

Pretplatnik ima pravo da, po prijemu obaveštenja operatora o jednostranoj izmeni uslova ugovora, podnese zahtev za raskid ugovora bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen na način koji nije na korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga (sadržaj paketa) i uslova za korišćenje usluga pod ponuđenim promotivnim pogodnostima.

Dakle, Zakon o elektronskim komunikacijama omogućava pretplatniku da na propisan način raskine ugovor sa operatorom elektronskih komunikacija ukoliko nije saglasan sa, između ostalog, promenama u pogledu specifikacije usluge odnosno sadržaja paketa koji koristi.

Ukoliko pretplatnik ne uspe da reši svoj problem sa operatorom, može uputiti prigovor RATEL-u, uz obavezano podnošenje dokaza da je prethodno pokušao da reši problem sa operatorom.

Da bi RATEL uzeo u razmatranje prigovore pretplatnika, potrebno je da su prethodno preduzeti sledeći koraci:

-Pretplatnik se najpre obraća operatoru u pisanoj formi,
-Operator je dužan da odgovori u roku od 15 dana od dana obraćanja pretplatnika operatoru,
-Ukoliko operator ne odgovori u navedenom roku ili uputi odgovor kojim pretplatnik nije zadovoljan, pretplatnik se može obratiti RATEL-u ili drugom telu radi posredovanja u vansudskom rešavanju spora ili može pokrenuti parnični postupak pred nadležnim sudom, u roku od 15 dana od dana dostavljanja odgovora operatora, odnosno 15 dana od dana isteka roka u kojem je operator bio dužan da se izjasni.

Prigovor treba da sadrži najmanje sledeće podatke i priloge:

  1. ime i prezime podnosioca zahteva,
  2. adresu prebivališta/boravišta podnosioca zahteva odnosno adresu za prijem pošte (mesto, ulica, broj, PAK),
  3. naziv operatora elektronskih komunikacija,
  4. broj pretplatničkog ugovora,
  5. kratak opis problema,
  6. podatak da li se obraćao operatoru elektronskih  komunikacija,
  7. dokaz o obraćanju operatoru elektronskih  komunikacija (npr. kopija zahteva predatog u poslovnici operatora, odnosno upućenog elektronskom ili redovnom poštom-sa kopijom o predaji preporučene pošiljke) i koji je ishod tog obraćanja,
  8. kopiju ostale relevantne dokumentacije u vezi sa podnetim zahtevom.

RATEL uzima u razmatranje blagovremene i potpune prigovore.