Zahtev za dobijanje radio-frekvencija od sada i onlajn

22.09.2017

Korisnici radiofrekvencijskog spektra u Srbiji zahtev za izdavanje dozvole za korišćenje radio-frekvencija sada mogu da podnesu i elektronskim putem, na brz i jednostavan način i u vreme koje im odgovara. Na ovaj način se procedura izdavanja dozvole ubrzava za 50 odsto, a potreba za štampanjem dokumenata je znatno smanjena. Zahvaljujući sporazumu koji su danas potpisale Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) i Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije, omogućeno je i elektronsko plaćanje i praćenje svih uplata vezanih za ovu uslugu.

Nova elektronska usluga pod nazivom „Pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija“ dostupna je na internet šalteru u okviru RATEL-ovog sajta (www.ratel.rs). Usluga omogućava podnošenje zahteva, dostavljanje tehničke dokumentacije, plaćanje naknade i preuzimanje dozvola za korišćenje radio-frekvencija u elektronskom obliku. Dosadašnji proces podnošenja zahteva za izdavanje dozvola zahtevao je dostavljanje velikog broja dokumenata, njihovo skeniranje i ručno unošenje podataka u RATEL-ovu bazu podataka, kao i neautomatizovani način plaćanja zakonom propisanih naknada. RATEL godišnje izda oko 9.000 pojedinačnih dozvola za korišćenje radio-frekvencija, što je do sada na godišnjem nivou zahtevalo štampanje više od 48.000 listova papira.

„Korišćenjem nove usluge podnosioci zahteva će na brži i sigurniji način dostavljati podatke, što će poboljšati i ubrzati proces odlučivanja i izdavanja dozvola za korišćenje određenog radio-frekvencijskog opsega. Usluga je dostupna samo registrovanim korisnicima koji se autentifikuju kvalifikovanim sertifikatom. Svaki korak u elektronskom podnošenju zahteva i izdavanju dozvole se digitalno potpisuje, čime se čuvaju neporecivost i autentičnost dokumenata“, izjavio je dr Vladica Tintor, direktor RATEL-a.

„U saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije, servis ePlaćanje je integrisan u proces izdavanja dozvola. ePlaćanje omogućava plaćanje i praćenje svih uplata i podnosioce oslobađa obaveze dostavljanja potvrda o izvršenoj uplati naknade“, rekao je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije.

„Vlada Republike Srbije je napravila novi pomak u digitalizaciji državne uprave. Stvaranje moderne, efikasne i jednostavne elektronske uprave, kao preduslov stvaranja transparentne i ekonomične javne uprave, jedan je od glavnih zadataka ove Vlade. Građani i privreda Srbije moraju biti u centru pažnje javne uprave, koja im mora omogućiti laku i dostupnu uslugu. Upravo danas, zajedno sa RATEL-om, demonstriramo novu uslugu za privredu Srbije u procesu podnošenja zahteva, plaćanje nadoknadi, obrade zahteva, donošenja odluka i izdavanja dozvola za korišćenje radio-frekventnog opsega. Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije u procesu izdavanja dozvola je integrisala servis ePlaćanje koji omogućava plaćanje, jednoznačno praćenje svih uplata i oslobađa podnosioce zahteva od dodatnih dostavljanja potvrda o plaćanju u procesu izdavanja dozvole“, rekao je Doc. dr Mihailo Jovanović direktor Kancelarije.

On je dodao da će nove mogućnosti servisa ePlaćanje poboljšati i upotpuniti uslugu RATEL-a jer će uskoro biti omogućeni različiti modeli elektronskog plaćanja putem elektronskog bankarstva, platnih kartica i drugih vidova bezgotovinskog plaćanja.